فروشگاه جامع تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی و . . . اگر فایل مورد نظرتان وجود نداشت بااین شماره 09160593559 ارتباط برقرار کنید اگر مقدور بود برایتان فراهم می شود .با تشکر

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

در تلگرام عمراه ما باشید دریافت پروژه

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید.در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.راه های اربتاطی با ما شماره 09160593559یا ایمیلsajjad.behmard001@gmail.com با تشکر

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

مشخصات فایل

عنوان: انتقال آموزش به محل كار

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 10

 

 

محتویات

انتقال آموزش به محل كار

تمرين نزديكي به انتقال آموزش

اهداف يادگيري چيست ؟

فرآيند اهداف يادگيري

تعيين اهداف واحد سازماني

تعيين رفتار حين كار

نوشتن اهداف يادگيري

منابع

 

 

قسمتی از مقاله

  انتقال آموزش به محل كار[1]

1- انتقال آموزش به محل كار:

انتقال آموزش ، همانگونه كه به آموزش محل كار مرتبط است بر آموزش شركت كنندگان دوره هاي مهارتي و دانش ترجيح دارد چرا كه به آنها كار اصلي شان آموزش داده مي شود.( توجه شود بعضي اوقات بر انتقال آموزش ترجيح دارد ).چرا وقتي اين موارد مطرح مي شود اين قدر براي مديران ومتخصصين آموزش مهم است ؟ به دو سناريوي آموزش محل كار توجه نماييد.:

جان ، مدير اجرايي ، مشاهده كرد كه تعدادي از كاركنان علي رغم سياست شركت مبني بر عدم استعمال دخانيات ، در رستوران سيگار مي كشند.او از دپارتمان منابع انساني خواست تا تمام كاركنان را جهت دوره آموزشي مربوط به سياست عدم استعمال دخانيات معرفي نمايد..دو هفته بعد از دوره آموزشي ، جان گفتگويش را با مدير منابع انساني تشريح نمود:من ديدم  كه رهبر تيم توليد در راهرو بزرگ سيگار
مي كشد لذا هزينه آموزش از جيب رفته  است  .شما مشكل را حل شده فرض كنيد!.

در يك شركت ديگر ،يك سيستم جديد دارايي و اموال نصب شده بود.كاركنان بخش فروش به  دوره آموزش نرم افزار جديد فرستاده شدند.يك ماه بعد مدير بخش فروش پي برد كه فقط دو نفر از دوازده متصدي بخش فروش از سيستم جديد استفاده مي كنند.اهداف هزينه صرف شده محقق نشدو مدير فروش تصميم گرفت در ملاقات هفتگي بعدي اين را با مدير آموزش درميان بگذارد.آيا اين موارد براي شما آشناست؟ متخصصين برآورد نموده اند كه فقط بيست درصد از مبلغ صرف شده  آموزش در راستاي منفعت  سازمان  است.اين ناهنجاري عموما" مربوط به مشكل انتقال آموزش است. چرا سهم آموزش در هنگام مراجعت به كار اين قدر كم است ؟ با فزايش بازار رقابتي ،منابع مالي كم و تمركز بيشتر روي نتايج ملموس ، مديران بيشتر و بيشتري اين پرسش را مطرح مي كنند. شما چگونه مي توانيد آموزش را در سازمانتان انتقال دهيد؟ براي هر برنامه آموزش داده شده شما نيازمنديد كه به سه مورد زير توجه نماييد:

1- خصوصيات شركت كنندگان در آموزش ( هوش گرايشات وعلايق)

2- طراحي برنامه آموزشي و اجرا

3- محيط محل كار

شما چه ميزان مي توانيد به تاثير بيشتر هريك از اين عوامل كمك نماييد؟خصوصيات شركت كنندگان در آموزش مي تواند در هنگامي كه كاركنان جديد از طريق يك استخدام موثر ، انتخاب و پذيرش با سازمان شما آشنا مي شوند تحت تاثير قرار گيرد.همچنين شركت كنندگان مي توانند قبل از شروع آموزش از طريق  صلاحيت هاي انتصاب  در طي فرايند تعيين صلاحيت  تحت تاثيرقرار گيرند. دومين فاكتور ، طراحي آموزش و اجرا ، مي تواند از طريق اطمينان يافتن از اينكه برنامه آموزش صريحا با اهداف سازماني شما همسو است موثر تر شود. علاوه بر اين نتايج يادگيري شركت كنندگان بايد برحسب رفتار مورد نياز در محل كار و استاندارهاي كارايي قابل سنجش تعيين شود .همراه با طراحي موثر ،براي حداكثر كردن انتقال آموزش بايد مطمئن شد كه آموزش انجام شده مطابق با بهترين نوع آموزش بزرگسالان باشد.

مهمترين چيزي كه هنوز در نظر گرفته نشده است و عامل موثري در انتقال آموزش است سومين مورد يعني محيط محل كار كاركنان مي باشد.اينكه قبل از اينكه كاركنان در آموزش حضور يابند و بعد از اينكه به محل كار خود مراجعت مي كنند مهمترين متغيير تعيين كننده كارايي آموزش محل كار است.اگر سازمان شما در تلاش است تا  منافع مشهود آموزش را ببيند ،سوالات كليدي زير را در مورد آخرين برنامه آموزشي از خودتان بپرسيد:

1-آيا طراحان فرآيند آموزشي ،مربيان و مديران خط توليد بصورت مشاركتي باهم كارمي كنند و يا برنامه جداگانه  اي دارند.

2- راه حل هاي غير آموزشي بطور جدي مورد توجه هستند و يا يك تقاضاي آموزشي مير سد و هر راه حل در دسترسي اجرا مي شود.

3- نتايج آموزشي بر حسب رفتار و كارايي است و يا نتايج ربطي به آن ندارد و يا مبهم است.

4- اهداف آموزشي در راستاي اهداف سازمان بوده و يا هريك در فضاي خودشان شناورند.

5- مديران و سرپرستان فعالانه قبل و در طي و بعداز برنامه درگيرند و يا برنامه جدا از كار روزانه كاركنان است.

6- آموزش هاي قبلي در محل كار مورد استفاده قرار مي گيرد ،مانند آماده سازي و ياد دهي در حين كار و يا كاركنان بدون هيچ مجالي براي يادگيري و تمرين در كار دست و پا مي زنند.

7-آيا دستورالعمل ها ي جديد و شرح وظايف صريحا در اختيار كاركنان است و يا آنها شگفت زده
مي شوند كه چرا اين كار به آنان سپرده شده است.

8- آيا با كاركنان قبل از آموزش ديدن در مورد  انتظارات كارايي داشتن در محل كار توافق شده است ويا اين نوعي سوداگري معمول است.

9- آيا برنامه آموزش كاملا  مطالعه شده و خوب بررسي شده و بعد  اجرا يا تغيير ويا بهبود داده
مي شود و يا  برنامه يك راه حل يك نقطه اي و تنها فشنگ نقره اي[2] است .

10- آيا شما تاثير سازماني برنامه را پايش مي كنيد ويا منحصرا" به نتايج خوش آيند بازخورد اميدواريد.

2- تمرين نزديكي به انتقال آموزش[3]  :

شركت تجارت كارا (Business Performance Pty Ltd) طرز برخوردهاي مختلف  و فعاليت هاي مورد نياز  را براي به حداكثر رساندن انتقال آموزش خلاصه سازي كرده تا بسادگي به خاطر سپرده شده و از مدل استفاده شود.ما اين روش را تمرين نزديكي  ناميده ايم.با تمركز روي هريك از اين هشت عنصر كليدي ،سازمانها مي توانند در خصوص مفيد بودن هزينه هاي آموزش مطمئن شوند.اين هشت عنصر كليدي  تمرين نزديكي جهت بهبود دادن انتقال آموزش در جدول زير آمده است :


[1] Transfer of training to workplace

[2] silver bullet

[3] The PRACTICE Approach to Training Transfer

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
23021_1858942_3650.zip22.4k





آخرین محصولات فروشگاه

آمارگیر وبلاگ

وضعیت آب و هوا

هدایت به بالای صفحه

ساعت و تاريخ

الکسا