عنوان :طراحی و تدوین برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی شرکت شیرآلات چشمه در سال 1392
قالب بندی : word
تعداد صفحات: 39
همراه با نمودار وشکل
محتویات
چکیده
مقدمه
روش تحقيق
تعریف بازاریابی
اهمیت بازاریابی،در نمودار سازمانی بنگاه
مدیریت بازاریابی (Marketing Management )
تعریف مدیریت استراتژیک
استراتژی بازاریابی (Marketing Sterategy )
برنامه ریزی بازاریابی (Marketing Planning )
موانع اجراي برنامه هاي بازاریابی از دیدگاه فلیپ کاتلر
پیش فرضها و دیدگاها در طراحی برنامه:
الف- تهیه یک برنامه تقریبا استاندارد:
ب- تفکر حاکم بر تدوین برنامه بازاریابی مزبور تا حدی مبتنی بر تفکر فروش یا نگاه از داخل به خارج می باشد
ج-عدم تحمیل بار مالی قابل ملاحظه:
خلاصه اجرایی طرح:
الف-اهداف و خط مشی:
ب-استراتژیها
ج- فرآیند عملیات بازاریابی همگون برای فروش بیشتر یا مورد نظر و کسب سهمی از بازارخارجی انتخاب شده و بررسی حضور و کسب تجربه در این بازارها:
گزینش محصولات صادراتی و تجزیه و تحلیل شرکت و محیط صنعت:
الف- محور اصلی و رقابت بر اساس محصولات منتخب در بازارهای هدف:
ب- تجزیه و تحلیل وضعیت شرکت بر اساس مدل swot :
ج- تجزیه و تحلیل وضعیت شرکت بر اساس مدل رقابتی پورتر:
طراحی و تدوین خط مشی ها و سیاستهای بازاریابی:
الف- سیاستها یا خط مشی های تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی:
ب- سیاستها یا خط مشی های دوره عمر محصول:
ج- سیاستها یا خط مشی های جایگاه یابی محصول در بازار:
موضع یابی-Positioning:
درک موضع محصول:
چند اصطلاح:
محصول جدید:
د- سیاستها یا خط مشی های فروش
پیشبرد فروش:
فروش حضوری
مزیتهای نسبی فروش حضوری:
خصوصیات شغلهای فروشندگی:
فرایند استراتژیک فروش حضوری:
جلب توجه
فعالیتهای پس از فروش
مدیریت استراتژیک نیروی فروش
ه- سیاستها یا خط مشی های تجارت الکترونیک
برنامه آمیخته بازاریابی به عنوان تدابیری برای اجرا:
روشهای ترفیع:
فرآیند ارتباطات:
تعیین ترکیب فعالیتهای ترفیعی و تشویقی:
مزایای تبلیغات و آگهی ها:
تنظیم بودجه بازاریابی
کنترل و تدابیر نظارتی بر برنامه بازاریابی
الف- تجزیه و تحلیل فروش:
ب- تجزیه و تحلیل سهم بازار:
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات:
قسمتی از متن
چکیده:
انگيزه اصلي اين مقاله شناخت ، پالايش و بررسي اطلاعات بازار به منظور طرح برنامه بازار براي ارائــه به مديريت جهت اخذ تصميمهـاي به موقع، سريع و درست است.
اين طرح براساس شناخت چرخه بازار از توليدكننده تا مصرف كننده نهايي، شكل گرفته است، چرا كه يك چرخه بازار موفق چرخه اي است كه:
1 - برنامه ريزي استراتژيك و عملياتي كردن برنامه ها در سازمانها را تسهيل كرده و به آنها جهت بخشد؛
2 - در دوران شكوفايي و دوران ركود اقتصادي بتواند مديران را در تنظيم برنامه توليد، عرضه و برنامه هاي بازاريابي و... ياري كند؛
3 - يك چرخه بازار موفق زماني به انتها مي رسد كه كالاي توليدشده به دست مصرف كننده رسيده و نظرات او را تامين كند؛
4 - يك چرخه بازار موفق مي بايست باعث بالارفتن سطح مصرف، بالابردن رضايت مصرف كنندگان، بالابردن سطح انتخاب و … گردد.
در اين مقاله مسائل زیر مورد برسی قرار می گیرد،
واژگان کلیدی:
زنجيره تامين،بازاريابي،برنامه ريزي استراتيك،آميخته بازاريابي،فروش،ترفيع
مقدمه:
با چرخش گردونه زمان و ورود به قرن بیستم و یکم ، شرایط جهانی و بستر زندگی انسان به گونه اي ناباورانه تغییر یافته است . ژرفاي این تغییرات نه تنها نسبت به آغاز قرن بیستم که حتی در مقایسه با دو دهه پیش از آغازهزاره سوم میلادي ، به شدت محسوس و هویدا است. ظهور و گسترش کاربرد فناوري ارتباطی – الکتریکی را باید زمینه ساز این تحولات شگرف و سریع در همه زمینه هاي کار و تلاش انسان تلقی کرد که در پرتو آن ، پدیده جهانی شدن ، فارغ از محدودیتهاي مرزبندي شده پیشین ، رخ نموده است.
در نتیجه این پدیده ، فعالیت انسانی و فراتر از آن ، فرآیندهاي تولید و مصرف ، از این پس در فضایی آزادانه تر سامان می یابد. دامنه این محدودیت زدایی از حرکت سرمایه تا جریان ورود و خروج کالا به کشورها ، از آموزش و پرورش تا تنظیم روابط داخلی ، از اقتصاد و بازرگانی تا طراحی و تولید محصول ، سیاست و حکومت گري تا مدیریت و خلاقیت ، از طبیعت مداري و زیبایی شناسی هنري تا صنعت پردازي و نوآوري و از اندیشه تا انگیزه به روشنی قابل مشاهده است.
با این همه ، مفهوم ابتدایی و ساده "داد و ستد " همچنان محور تمام فعالیتهاي روزمره فردي و سازمانی را تشکیل می دهد. در واقع ، این همان نیاز بنیادین انسان به نهادینگی ارتباطات اجتماعی و تعامل فکري است که همه تحولات فنی و نوپردازي هاي تکنولوژیکی را حول محور خود شکل دهد. به بیان ساده می توان گفت که علیرغم تداوم وسرعت تغییرات در سالهاي اخیر ، نکته اصلی این نیست که ما "چه کاري " انجام می دهیم بلکه موضوع "چگونگی انجام کار" است که در فضایی جهانی شده تحول یافته است.
در همین راستا ، بازارشناسی و بازاریابی نیز به گونه اي تخصصی تر و پیچیده تر نفش تعیین کننده خود راغ در موفقیت یا عدم موفقیت تولید و عرضه کالا به بازار ،تداوم بخشیده و بی تردید از جایگاه حساستري برخوردار شده است . با حضور قدرتمند سیستمهاي اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر و با استفاده از فناوري هاي پیشرفته مخابراتی و گسترش رسانه هاي همگانی ،بازارابی به ناگزیر بیرون ازب چارچوب ایستا و سنتی خود ، فرآیندي پویا و استراتژیک به خود گرفته است. بازاریابی درگیر <span style
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
bazaryabei2_1669224_3355.zip | 104.4k |